Isticanje vrijednosti Raba kao otoka bogate pomorske baštine, uz naglašavanje kulture pomorstva i podizanjem svijesti o brodovima i brodicama koje su nekada davno povezivale otočane s priobalnim dijelom hrvatske, bio je fokus online konferencije „Rapsku lađu čeka more“ koja je održana u četvrtak, 6. svibnja 2021.
Konferencija je isticala ulogu rapske lađe kao prijevoznog sredstva, kulturološkog spomenika i ujedno prezentiranje izrade makete rapske lađe kao dio projekta „Moj mali škver“ te je okupila djelatnike turističke zajednice otoka Lopara, profesore tehničke kulture osnovnih i srednjih škola te profesora usmjerenih na brodostrojarstvo i brodogradnju. Uz predstavljanje tradicijske brodogradnje otoka Raba, prikazana je metoda izrade modela rapskih plovila u obliku modela makete broda. Jedna od tih maketa je i rapska lađa, koju će profesori u svojim školama i drugim obrazovnim ustanovama iz područja tehničke kulture imati priliku izrađivati sa svojim učenicima.
Prisutne na konferenciji je pozdravila tajnica Hrvatskog saveza brodomaketara Olivera Stanić, uvažavajući potrebu za brodomodelarskim radionicama u svojstvu redovitog programa školske ili izvanškolske aktivnosti, te pozivajući profesore na suradnju u sklopu projekta „Moj mali škver.“ Istaknuvši potrebu za brodomaketarstvom u funkciji razvoja kreativnost i mašte kod djece koje prilikom izrade jedne makete broda mogu naučiti više segmenata iz područja pomorstva, kao što su tehnike izrade, povijest broda i značajke brodova i brodica za te krajeve.
Potom je uslijedilo predstavljanje edukacijskog kita „Moj mali škver“, tijekom koje je naglašena njihova uporabna vrijednost u nastavi tehničke kulture. Vedran Petrušić iz Hrvatskog saveza brodomaketara nastavio je isticati kako djeca i mladi korištenjem edukacijskog kita mogu naučiti nešto više o pomorstvu i pomorskoj baštini te kako taj edukacijski kit može potaknuti njihov interes prema brodomaketarskom umijeću.
Svi nastavnici i pedagozi iz područja tehničke kulture svojim sudjelovanjem na konferenciji ostvarili su mogućnost da početkom lipnja dobiju novu edukacijsku mapu sačinjenu od pet maketa brodova – rapske lađe, neretvanske trupice, kajaka, riječnog broda Biokovo i riječkog „Uragana“.
Konferencija je istaknula kako djelatnici tehničke struke vide potencijal u radionicama koje ističu brodomodelarstvo kroz narativni i tehnički dio izrade neke brodice.
Okupljenima na konferenciji svidjela se metodologija rada tijekom koje su se mogli upoznati s prikazom jedne brodice, što kroz njezino nastajanje, do procesa rekonstrukcije i oživljavanja u obliku makete broda. Istaknuli
Dogovoren je nastavak suradnje između Hrvatskog saveza brodomaketara i okupljenih profesora koji su iskazali interes za cjelogodišnjom edukacijom profesora iz korištenja 3D tehnologije.
Hrvatski savez brodomaketara će nastaviti širiti popis škola koje su prihvatile brodomodelarstvo kao dio izvannastavne aktivnosti u nadi da će nekom od učenika probuditi interes za dublje istraživanje ovakve vrste tehničkih aktivnosti, što možda dovede i do novih naraštaja brodomaketara u Hrvatskoj.